“Barcelona Visual” i les seves icones del disseny

Fa més d’un any que em vaig fer amb l’estoig de 30 postals de Barcelona Visual by Maria Diamantes i aquesta setmana he decidit emmarcar algunes i col·locar-les al meu estudi.

 

1

Il·lustracions enmarcades de la setrillera de Marquina (1961), la llum Cesta de Miquel Milá (1962) i la motocicleta Impala de Leopoldo Milá (1962).

Si Isabella Rivers és el meu alter ego, Maria Diamantes és el de Clara Mercader, una noia de Santa Coloma de Farners que va estudiar disseny gràfic a Barcelona i, després de treballar en diversos estudis i agències i cursar un màster a Elisava, ara porta la seva pròpia marca com a il·lustradora. I no li paren de ploure projectes!

gamba de maria diamantes

“Gamba” en al·lusió potser a la gamba gegant amb potes de llagosta dissenyada per Javier Mariscal en 1988 per al bar Gambrinus i que ha esdevingut part de la identitat del Passeig Marítim de Barcelona

En el seu primer llibre “Barcelona Visual by Maria Diamantes” (Editorial Lunwerg), Clara il·lustra les 50 icones més famoses de la ciutat de Barcelona, convertint-se en un útil diccionari visual en què cada element ve acompanyat pel seu corresponent vocable català i un breu text explicatiu. Aquest projecte es caracteritza per les il·lustracions geomètriques i la coherència gràfica de totes elles, per la planimetria dels colors i una gamma cromàtica curosament escollida. Tot això li dóna a més un toc molt naïf.

cadira barcelona de maria diamantes

“Cadira”, element gràfic de la cadira Barcelona dissenyada per Ludwig Mies van der Rohe per al pavelló alemany en l’Exposició Internacional de Barcelona de l’any 1929 i que ha esdevingut una obra clàssica del disseny de mobiliari modern del segle XX.

No obstant això, als estudiosos del disseny el que ens sembla més interessant és la identificació de la ciutat de Barcelona amb grans icones del disseny català com són les setrilleres de Rafael Marquina, el llum Cesta de Miquel Milà, la cadira Barcelona de Mies van der Rohe, la motocicleta Impala de Leopoldo Milà, les rajoles de Gaudí o el Cobi de Mariscal. Amb això la il·lustradora ve a corroborar la teoria que el disseny, sobretot el disseny d’autor, és un tret identitari d’aquesta ciutat. Bravo Maria! (o Clara).

Anuncios
Publicado en: News

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s